Uitnodiging: 2D-vergadering maart 2024

Op dinsdag 12 maart 2024 (2de dinsdag v/d maand) om 19.30 uur in Ontmoetingscentrum COR, Klarinetstraat 26, 3582 Koersel-Beringen.
Iedereen Welkom!

Onze gastspreker Georges de Roeck uit Mechelen laat weten dat..... We ons even gaan verdiepen in het onderwaterleven van een bijzondere vissoort. Meer bepaald hebben we het over roggen! Tijdens een van onze trips in Suriname kwamen we in aanraking met een rog. Aangezien we in het leefgebied van de Potamotrygon motoro of de P. orignyi was hebben we er niet zo bij stil gestaan.

Nadien, als we thuis waren en er enkele vragen over deze vissen de ronde deden zijn we over gegaan tot het opzoekwerk. Nu ik enkele jaren later bij het opkuisen van mijn pc op de info stootte heb ik er dan maar gelijk een voordracht van gemaakt.

Na al die jaren zijn het toch nog steeds sierlijke schepsels die over de boden zweven als het ware. Als je overweegt van deze in een aquarium het houden moet je toch enkele factoren in acht nemen. Huisvesting, voeding enz. Zullen dit dan ook aan bod brengen tijdens de voordracht.

Mededelingen v/d voorzitter, gratis tombola en vijf quizvragen behoren ook nu bij het avondprogramma van de 2D-vergadering. Tot dinsdag !