Op  dinsdag 12 april 2022 (2de dinsdag van de maand) om 19.30 uur in Ontmoetingscentrum COR

Adres: Klarinetstraat 26,  3582 Koersel-Beringen. Iedereen welkom! Klik hier voor stratenplan etc.

We bekijken deze avond zowel de mogelijke aquarium- als vijverfiltertechnieken, met hun voor- en nadelen, omdat ze toch een gelijklopende werking hebben. De twee worden dan ook dooreen behandeld en worden constant vergeleken. Hun functie is dezelfde: de vissen niet alleen helder water geven, maar ook nog best gezond water zodat de vissen optimaal kunnen opgroeien en leven en een biologische waterpartij.

Wat voor de een lukt, lukt misschien niet voor de andere en de ideale universele filter die zomaar overal geïnstalleerd kan worden, bestaat niet. Ik kan dus enkel tips geven die u dan kunt gebruiken om eventueel uw filter beter te doen werken om nog helderder en gezonder water te hebben.

Spijtig genoeg kunnen we niet zonder een beetje theorie maar als je die principes begrijpt en beheerst, bent u al een heel pak verder!

De voordracht behandelt zowel de gewone ‘potfilter’ als de  meer ‘complexe’ filtertechnieken maar geloof me: het hoeft niet ingewikkeld of duur te zijn om goed te werken en van één ding ben ik overtuigd: iets wat werkt, laat het werken en pruts er niet aan, hoe eenvoudig ook of hoe verleidelijk een nieuw item kan zijn. Never change a winning team! We kennen allemaal wel de nadelen van een filter die zijn werk niet doet. Misschien ontdekken we vanavond hoe we er verandering kunnen in brengen?!

De overige wederkerende agendapunten: verwelkoming, mededelingen, quizvragen en gratis tombola zullen ook nu niet ontbreken.