Op dinsdag 12 september 2023 (2de dinsdag v/d maand) om 19.30 uur in Ontmoetingscentrum COR, Klarinetstraat 26, 3582 Koersel-Beringen.

Iedereen welkom! Klik hier voor stratenplan etc.

Philippe Van Overmeire, (lid van Aquarianen Gent) en ook lid van Zilverhaai Beringen is onze voordrachtgever van de september 2D-vergadering. Philippe is al vele jaren een verwoed liefhebber van de vissoorten die het Tanganyika-meer bevolken.
Tijdens zijn voordracht zal hij dieper ingaan op al de facetten van dit slenkmeer. Ten eerste zult u kennis maken met de natuurlijke ligging van dit Afrikaanse meer waarbij de geografische ligging, grootte en diepte van nabij worden bekeken. Natuurlijk komen de bewoners van dit meer ook aan bod, wat dacht je nu zelf…

Eenmaal wij ons een beeld gevormd hebben over dit meer en bewoners, wordt de switch gemaakt naar het “Tanganyika-aquarium”. Het zal niet gemakkelijk zijn om Philippe zijn aandacht af te leiden van zijn geliefde vissenfamilie, de Tropheusen. Niemand is, al dan niet terecht, zo enthousiast over deze vissoort als Philippe. Het wordt echter geen encyclopedische opsomming van Latijnse namen van vissoorten die in het Tanganyika-meer voorkomen, maar eerder een leidraad hoe wij een aquarium kunnen inrichten voor deze cichliden. Philippe zal, met technische ondersteuning van onze Kenny Mertens, ervoor zorgen dat u heel tevreden huiswaarts keert en wie weet start u misschien een Tanganyika-aquarium op! Het wordt ongetwijfeld een heel interessante ledenvergadering waarin het ook een uitgelezen moment is om vragen te stellen.

Mededelingen v/d interim voorzitter, de gratis tombola en vijf quizvragen behoren ook nu bij het avondprogramma van de 2D-vergadering. Tot dinsdag !